REGULAMIN STOWARZYSZENIA

ROZDZIAŁ I

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Stowarzyszenie nosi nazwę Rzeszowska Akademia Gier Logicznych „TALENT” Rzeszów, w dalszej części zwany jako Klub. Używać będzie skróconej nazwy „RAGLOT” Rzeszów.
  2. Terenem działania Klubu jest miasto Rzeszów z uwzględnieniem potrzeb całego województwa podkarpackiego.
  3. Siedzibą Klubu jest miasto Rzeszów.
  4. Klub został zorganizowany na podstawie Ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 roku o stowarzyszeniach oraz Ustawy z dnia 25 czerwca 2010 roku o sporcie.
  5. Klub ma prawo do używania pieczęci, flagi, odznak, godła lub innego znaku graficznego, które podlegają ochronie prawnej stosownie do obowiązujących przepisów.
  6. Klub został ustanowiony na czas nieokreślony.
  7. Klub ma prawo tworzenia kół, sekcji oraz inne podmioty służące realizacji celów oraz prawidłowości funkcjonowania Klubu.
  8. Działalność Klubu opiera się na działalności społecznej członków Klubu i jego sympatyków.
  9. Klub może skupiać wokół siebie firmy oraz instytucje jak i osoby fizyczne wyrażające wolę wspierania statutowej działalności Klubu.
  10. Klub może być członkiem regionalnych, krajowych oraz międzynarodowych organizacji o tym samym lub podobnym profilu działania na zasadach pełnej autonomii.

 

ROZDZIAŁ II

CELE DZIAŁALNOŚCI

II.1. CELEM KLUBU JEST:

  1. Krzewienie kultury fizycznej i umysłowej wśród dzieci, młodzieży, dorosłych i seniorów oraz osób niepełnosprawnych.
  2. Wychowywanie poprzez kulturę fizyczną na rzecz poprawy postaw, kultury życia, działania umysłowego, rozwijania osobowości dzieci i młodzieży jako elementu kondycji fizycznej i umysłowej.
  3. Aktywizacja i integracja w środowiskach dzieci, młodzieży, dorosłych i seniorów.
  4. Inicjowanie i podejmowanie zadań na rzecz kultury umysłowej i fizycznej.
  5. Szerzenie kultury fizycznej i umysłowej w kontekście zdrowego życia.
  6. Rozwijanie i wspieranie różnych form życia sportowego a w szczególności sportów umysłowych.
  7. Kształtowanie charakterów i osobowości mające wpływ na dzieci i młodzież dla środowiska starszego z wpływem na poprawę negatywnych skutków chorób cywilizacyjnych.
  8. Organizowanie wypoczynku i imprez integracyjnych.
  9. Upowszechnianie sportu jako formy rekreacji.
  10. Przegotowywanie i doskonalenie kadry dla potrzeb krzewienia kultury fizycznej w szczególności brydża sportowego oraz innych sportów umysłowych.

 

II.2. KLUB REALIZUJE SWOJE CELE POPRZEZ:

  1. Współdziałanie z organami samorządu terytorialnego i organów władz państwowych w celu zapewnienia członkom Klubu odpowiednich warunków dla uprawiania sportu.
  2. Uczestniczenie w rozgrywkach i zawodach sportowych.
  3. Organizowanie zawodów, imprez sportowych i rekreacyjnych.
  4. Prowadzenie działalności szkoleniowej.
  5. Sprawowanie opieki wychowawczej i szkoleniowej członków Klubu.
  6. Organizowanie kursów, szkoleń, spotkań i pogadanek.
  7. Organizowanie wypoczynku dla dzieci, młodzieży i zainteresowanych dorosłych.
  8. Działalność Klubu prowadzona jest w sferze zadań publicznych jako nieodpłatna. Wszelkie pożytki będą przeznaczone do realizacji zadań statutowych.
  9. Dla osiągnięcia swych celów Klub może wspierać działalność innych podmiotów przy wspólnym działaniu

 

ROZDZIAŁ III

PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁONKÓW STOWARZYSZENIA

III.1. PODZIAŁ CZŁONKÓW STOWARZYSZENIA

  1. Członkowie dzielą się na:
  • Członków ZWYCZAJNYCH
  • Członków WSPIERAJĄCYCH
  • Członków HONOROWYCH
  1. Członkami Klubu mogą być osoby fizyczne oraz osoby prawne z zastrzeżeniem, że osoba prawna może być tylko członkiem wspierającym lub honorowym.
  2. Członkami zwyczajnymi Klubu mogą być osoby pełnoletnie, które złożą pisemną deklarację i zostaną przyjęte przez Zarząd Klubu oraz zobowiążą się do uiszczenia składek członkowskich na zasadach określonych w uchwale Zarządu.
  3. Prawo wyborcze do statutowych organów Klubu oraz prawo do głosowania przysługuje tylko pełnoletnim członkom zwyczajnym Klubu,
  4. Członkami wspierającymi mogą być osoby fizyczne i osoby prawne, które popierają cele Klubu, zostaną przyjęte przez Zarząd oraz zadeklarują pomoc materialną, finansową lub inną na rzecz Klubu.
  5. Członków zwyczajnych lub wspierających przyjmuję się do Klubu w drodze uchwały Zarządu Klubu, podjętej na podstawie pisemnej deklaracji co zobowiązuje do spełnienia deklarowanych zobowiązań.
  6. Członkiem honorowym Klubu może zostać każda osoba fizyczna jak i prawna, szczególnie zasłużona, zainteresowana działalnością Klubu, która zadeklarowała na jego rzecz pomoc. Członkowie honorowi są zwolnieni ze świadczeń statutowych na rzecz Klubu. Nadanie godności członka honorowego następuje na podstawie decyzji Walnego Zebrania Członków Klubu, podjętej na pisemny wniosek Zarządu Klubu.

 

III.2. PRAWA CZŁONKÓW ZWYCZAJNYCH

  1. Uczestniczą w Walnych Zebraniach Członków Klubu z biernym i czynnym prawem wyborczym.
  2. Zgłaszanie propozycji i wniosków co do działalności Klubu.
  3. Uczestniczenia we wszystkich imprezach oraz zawodach sportowych organizowanych przez Klub.
  4. Korzystanie z wszelkich urządzeń posiadanych przez Klub.
  5. Korzystanie z innych uprawnień określonych przez Zarząd Klubu.

 

III.3. PRAWA CZŁONKÓW WSPIERAJĄCYCH

  1. Uczestniczenie bezpośrednio lub przez swoich delegatów w Walnych Zebraniach członków Klubu w charakterze głosu doradczego.
  2. Zgłaszanie wniosków i propozycji w działalności Klubu.
  3. Korzystanie z innych, określonych przez Zarząd, uprawnień.

 

III.4. PRAWA CZŁONKÓW HONOROWYCH

  1. Członkowie honorowi mają wszelkie prawa członka zwyczajnego z wyjątkiem biernego i czynnego prawa wyborczego.

 

III.5. OBOWIĄZKI WSZYSTKICH CZŁONKÓW KLUBU

  1. Troszczenie się o dobro i rozwój Klubu.
  2. Godne reprezentowanie Klubu.
  3. Dbanie o użytkowany sprzęt i udostępnione urządzenia.
  4. Branie czynnego udziału w działalności Klubu.
  5. Przestrzegać postanowień Statutu i uchwał władz Klubu
  6. Członkowie zobowiązani są do uiszczenia składek członkowskich obowiązujących w danym roku działania, na zasadach określonych uchwałami Zarządu.
  7. Członkostwo w Klubie ustaje w przypadku:
  8. dobrowolnej rezygnacji członka zgłoszonej na piśmie Zarządowi Klubu,
  9. niepłacenia składki członkowskiej przez okres co najmniej 3 m-cy,
  10. skreślenia z listy członków,
  11. rozwiązania Klubu.
  12. Pozbawienie członkostwa przez skreślenie z listy członków Klubu może nastąpić również uchwałą Zarządu Klubu, kiedy:
    1. nie spełnia wymagań statutowych,
    2. w sposób zawiniony narusza obowiązki statutowe lub uchwałę Zarządu,
    3. działa na szkodę Klubu,
    4. bez uzasadnionych powodów nie bierze udziału w statutowej działalności Klubu przez okres co najmniej 6 m-cy.
  13. Uchwałę o skreśleniu z listy członków Klubu podejmuje Zarząd Klubu. Od uchwały członek może się odwołać do Walnego Zebrania w terminie 30 dni od dnia jej doręczenia.

 

Rozdział IV

WŁADZE KLUBU

IV.1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Władzami Klubu są: a) Walne Zebranie Członków Klubu, b) Zarząd Klubu
  2. Członkowie władz Klubu wybierani są na czteroletnią kadencję w składzie 3–5 osób. Funkcję członka władz Klubu można pełnić przez kolejne kadencje.
  3. W razie, gdy skład organów Klubu ulegnie zmniejszeniu w czasie trwania kadencji, uzupełnienia ich składu może nastąpić w drodze kooptacji, której dokonuje Zarząd.
  4. Zarząd jest wybierany przez członków Walnego Zebrania w głosowaniu tajnym lub jawnym, jeżeli Walne Zebranie tak zdecyduje.
  5. Uchwały wszystkich władz Klubu zapadają zwykłą większością głosów w sposób jawny.
  6. W przypadku, gdy liczba członków przekroczy 100 osób, Walne Zebranie członków zostaje zastąpione przez Walne Zebranie Delegatów, wybieranych w proporcji 1 delegat na 10 członków.
  7. Regulamin w sprawie wyboru delegatów uchwala Zarząd Klubu.

 

IV.2. WALNE ZEBRANIE CZŁONKÓW KLUBU

  1. Walne Zebranie członków Klubu jest najwyższą władzą Klubu.
  2. Obradami Walnego Zebrania członków kieruje Prezes Zarządu lub wskazana przez niego osoba.
  3. W Walnym Zebraniu członków biorą udział członkowie zwyczajni z głosem stanowiącym, członkowie wspierający i honorowi z głosem doradczym.
  4. Walne Zebranie może być zwyczajne lub nadzwyczajne.
  5. Zebranie zwyczajne jest powoływane przez Zarząd raz w roku, nie później jak do dnia 30 czerwca każdego roku.
  6. Nadzwyczajne Walne Zebranie (NWZ) zwoływane jest przez Zarząd:
  7. z własnej inicjatywy na podstawie uchwały Zarządu,
  8. na wniosek 1/3 ogólnej liczby członków.
  9. Termin zwołania NWZ określa się na 30 dni od chwili złożenia wniosku.
  10. Powiadomienie o terminie zwołania Walnego Zebrania określa się na 14 dni przed planowanym terminem, sposób powiadomienia jest dowolny.
  11. Proponowany porządek Walnego Zebrania może być zmieniany lub rozszerzany.

 

IV.3. KOMPETENCJE WALNEGO ZEBRANIA CZŁONKÓW KLUBU

  1. Uchwalanie programów sportowej, organizacyjnej i finansowej działalności Klubu.
  2. Rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań Zarządu; przyjęcie sprawozdań jest równoznaczne z udzieleniem absolutorium.
  3. Wybór i odwoływanie członków Zarządu.
  4. Rozpatrywanie odwołań od uchwał i sprawozdań.
  5. Określanie wysokości składki członkowskiej oraz trybu jej uiszczania.
  6. Podejmowanie uchwał o zmianie Regulaminu Klubu.
  7. Podejmowanie uchwał o przynależności do innych organizacji.
  8. Nadanie godności honorowych członków Klubu.
  9. Podejmowanie uchwał w zakresie rozwiązania Klubu i przeznaczenia jego majątku.
  10. Rozpatrywanie innych spraw zgłaszanych w toku Walnego Zebrania Klubu.
  11. Rozwiązanie Klubu oraz zmiana Statutu wymagają uchwały Walnego Zebrania członków, podjętej przez większość 2/3 głosów, przy obecności co najmniej połowy ogólnej liczby członków uprawnionych do głosowania.

 

IV.4. ZARZĄD I JEGO KOMPETENCJE

  1. Kierowanie działalnością Klubu i podejmowanie uchwał we wszystkich sprawach Klubu nie zastrzeżonych do wyłącznej kompetencji Walnego Zebrania członków.
  2. Reprezentowanie Klubu na zewnątrz i działanie w jego imieniu.
  3. Wykonywanie uchwał Walnego Zebrania członków Klubu.
  4. Przyjmowanie, zawieszanie i wykluczanie członków Klubu.
  5. Wymierzanie wyróżnień oraz kar regulaminowych.
  6. Uchwalanie okresowych planów działania oraz preliminarzy budżetowych.
  7. Powoływanie oraz rozwiązywanie komisji problemowych.
  8. Zarządzanie majątkiem i funduszami Klubu zgodnie z przepisami prawa.
  9. Składanie sprawozdań z działalności Klubu oraz budżetu.
  10. Pozyskiwanie środków finansowych na działalność.
  11. Zwoływanie Walnych Zebrań członków Klubu.
  12. Uchwalanie regulaminów wewnętrznych.
  13. Może tworzyć biura, zatrudniać pracowników, angażować osoby na podstawie umowy cywilnoprawnej stosownie do charakteru zawieranej umowy.
  14. Ma prawo do powoływania pełnomocników do określonych zadań.
  15. Mandat członka Zarządu ulega utracie na skutek upływu kadencji, rezygnacji lub odwołania.
  16. Rezygnację składa się pisemnie na ręce Prezesa.
  17. Działalność Zarządu podlega kontroli członkowskiej na pisemny wniosek przez grupę co najmniej 3 członków.

 

IV.5. WYRÓŻNIENIA I KARY

  1. Za aktywny udział w realizacji zadań Klubu przyznawane są wyróżnienia i nagrody.
  2. Zasady oraz tryb przyznawania wyróżnień, nagród i kar, określa regulamin opracowany przez Zarząd Klubu.
  3. Od uchwały Zarządu w sprawie nagród i kar członkowi przysługuje prawo do odwołania się do Walnego Zebrania członków w terminie do 30 od daty zawiadomienia.
  4. Uchwała Walnego Zebrania jest ostateczna.

 

IV.6. MAJĄTEK I GOSPODARKA FINANSOWA KLUBU

  1. Źródłami powstania majątku Klubu są:
  2. składki członkowskie,
  3. darowizny, zapisy i spadki,
  4. dotacje, subwencje, środki publiczne i granty,
  5. środki pochodzące z ofiarności publicznej w tym zbiórek pieniężnych,
  6. nawiązek przyznawanych przez właściwy organ
  7. inne, zgodne z obowiązującym prawem, rodzaje wpływów.
  8. Klub prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  9. W zakresie wynikającym z działalności, Klub może nabywać prawa i zaciągać zobowiązania.
  10. Do wykonywania czynności prawnych w imieniu Klubu (składania oświadczeń woli w imieniu Klubu) uprawniony jest Prezes Zarządu lub 2 Członków Zarządu działających razem. W pozostałych przypadkach wymaganym jest udzielenie pełnomocnictwa od Zarządu Klubu podpisanego jednocześnie przez Prezesa Zarządu i jednego z Członków Zarządu.
  11. Do podejmowania zobowiązań finansowych w imieniu Klubu o wartości nie przekraczającej 1.000,- PLN uprawniony jest Prezes Zarządu lub każdy z Członków Zarządu. W pozostałych przypadkach do podejmowania zobowiązań finansowych przekraczających wartość 1.000,- PLN uprawnionym może być każdy z Członków Zarządu, działający na mocy pełnomocnictwa udzielonego od Zarządu Klubu i jednocześnie podpisanego przez Prezesa Zarządu oraz jednego z Członków Zarządu.
  12. Środki pieniężne mogą być przechowywane na rachunkach bankowych lub gotówce w kasie Klubu.
  13. Całkowity dochód osiągnięty przez Klub może zostać przeznaczony wyłącznie na cele regulaminowe.
  14. Działalność finansowa musi być prowadzone zgodnie z przepisami o rachunkowości z wyodrębnieniem przychodów i kosztów dla każdej z form prowadzonej działalności.

 

IV.7. ZMIANA REGULAMINU I STAN LIKWIDACJI KLUBU

  1. Uchwalenia Regulaminu lub jego zmiana oraz podjęcie uchwały o rozwiązaniu Klubu przez Walne Zebranie członków Klubu, wymaga większości 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.
  2. Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Klubu, Walne Zebranie członków określa sposób przeprowadzenia likwidacji oraz przeznaczenia majątku Klubu.
  3. Jeżeli uchwała nie stanowi inaczej /pkt 2 niniejszego akapitu/ to likwidatorem Klubu jest Prezes Zarządu Klubu.